Blog srebro
Każdy nowozarejestrowany użytkownik ma obowiązek zapoznać się i przestrzegać zasad regulaminu forum Tibia.net.pl, osoby, które nie będą go przestrzegać, będą odpowiednio ukarane zgodnie z punktacją regulaminu oraz ostrzeżeń. Nagminne łamanie regulaminu forum zakończy się okresowym lub permanentnym banem na konto.
Rejestrując się na forum akceptujesz ten regulamin.
§ 1. Postanowienia ogólne:
1. Każdy zarejestrowany użytkownik Tibia.net.pl jest zobowiązany do zapoznania się z regulaminem forum, przestrzegania go oraz zachowywania się zgodnie z jego zasadami.
2. Ignorowanie regulaminu forum oraz nieznajomość go, nie zwalnia nikogo z konieczności jego przestrzegania.
§ 2. Konta użytkowników:
1. Nick użytkownika nie może być bezsensownym zbitkiem znaków alfanumerycznych oraz interpunkcyjnych, nie może być wulgarny, rasistowski, nie może urażać niczyjej godności oraz bezpośrednio nawiązywać do innych użytkowników forum. W nicku mogą znajdować się maksymalnie 4 cyfry oraz nie jego łączna długość nie może przekraczać 15 znaków.
2. Twój profil jest Twoją wizytówką. Avatar oraz podpis nie powinny w żadnym urażać innego użytkownika. Również bez zgody użytkownika, nie można zamieszczać jego treści jako cytat w podpisie.
3. Wielkość avataru musi mieścić się w granicach 120x120 pixeli i 88.8 KB.
4. Podpis nie powinien rozciągać forum, nie może znajdować się w nim zbyt duża liczba obrazków, jego łączna wysokość (obrazki oraz tekst) nie powinna przekraczać 200 pixeli, jeżeli zaś się tak stanie, manager lub administrator mają prawo użyć stosownego ostrzeżenia oraz usunąć podpis.
* Jedna linijka jest liczona jako 15 pixeli.
5. Podpis oraz avatar nie powinny zawierać treści pornograficznych oraz urażających godność innego użytkownika, nie powinien propagować rasismu oraz faszyzmu. W treści avatara oraz podpisu nie może nawiązywać do innych użytkowników forum, bez jego pozwolenia nie mogą być zamieszczane żadne treści oraz zdjęcia bezpośrednio do niego nawiązujące – jeżeli zdarzy się taki przypadek, użytkownik ma prawo zgłosić do moderatora fakt obrazy jego godności i administracja ma prawo zająć się stosownie danym delikwentem.
6. Forum Tibia.net.pl zezwala na używanie więcej niż jednego konta, lecz jeśli jest to wykorzystywane w złej wierze lub zachowanie użytkownika na danym koncie jest destruktywne, mamy prawo zbanować wszystkie dostępne konta użytkownika, których używal.
7. Zabronione jest udostępnianie swojego konta innym osobom – nie przyjmujemy do siebie żadnych tłumaczeń.
8. Administracja dopuszcza sobie prawo do edycji profilu użytkownika, jeśli dojdzie do łamania zasad związanych z jego profilem.
9. Linki do stron pornograficznych/rasistowskich/nazistowskich zakazanych przez polskie prawo znajdujących się w avatarze, sygnaturze i w profilu są zakazane.
10. Każdy użytkownik jest równy wobec prawa.
11. Zabronione jest wstawianie obrazków rang w miejsce avatara oraz podpisu – jest to traktowane jako podszywanie się pod kadrę zarządzającą.
12. Używanie tytułu użytkownika (podpis pod nickiem) do reklamowania stron internetowych o tematyce podobnej do Tibia.net.pl jest zabronione. Wyjątkiem może być odnośnik do strony OTS.
§ 3. Tematy, posty, prywatne wiadomości, grupy itd:
1. Treść postów nie ma prawa naruszać dobra innych użytkowników ani ich obrażać, nie powinna także naruszać żadnych zasad kultury osobistej.
2. Dopuszczamy na forum używanie wulgarnego słownictwa, lecz bez przesady – jeżeli post będzie zawierał nadmierną ilość przekleństw, delikwent otrzyma stosowne ostrzeżenie.
3. Pisząc post, spróbuj w miarę możliwości, zachować ogólnie przyjęte zasady poprawnej polszczyzny, pisać bez dużej ilości błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych, a także nie popełniać zbyt wielu literówek.
* W tym przypadku, można użyć słownika w przeglądarce lub worda, w celu przeredagowania treści.
4. Podczas odpowiadania w wątku, trzymaj się głównego tematu dyskusji. Jeżeli Twoja wiadomość będzie zbytnio odbiegać od głównego toku tematu, możesz otrzymać ostrzeżenie.
5. Posty, których wartość merytoryczna jest niska lub bardzo niska, które nie wnoszą nic do tematu, a ich celem jest jedynie nabicie swojego licznika postów zostaną usunięte, a autor otrzyma stosowne ostrzeżenie bądź upomnienie – w zależności od wartości posta.
6. Zanim założysz nowy temat, upewnij się czy podobny lub taki sam nie znajduje się już na forum. To samo tyczy się odpowiedzi na nurtujące was pytania – zanim założycie nowy temat, spróbujcie na własną rękę znaleźć odpowiedź w sieci lub na naszym forum.
7. Zakładanie tematów, których głównym celem jest nabijanie postów lub tematów, które mają służyć za grę lub zabawę (liczenie do 1000, ocena użytkownika/avatara wyżej, itd.) jest surowo zabronione.
8. Każdy założony temat powinien swoją nazwą odzwierciedlać treść, którą chcecie napisać w temacie. Nie będziemy tolerować tematów typu: „Pomózcie!!!”, „Help, mam problem!”, „Plx, pomocy”, itp.
9. Linki mogą umieszczać jedynie użytkownicy posiadający na swoim koncie minimum 30 napisanych postów. W przypadku, gdy użytkownik stara się oszukać system (np. poprzez zamianę http:// na hxxp://) jego post może zostać usunięty (jeżeli link kieruje do strony, która może być potencjalnym zagrożeniem dla innych użytkowników) zaś autor postu otrzyma ostrzeżenie.
10. Odnośniki do stron internetowych tolerowane są tylko wtedy, gdy ich przesłaniem nie jest reklama swojego forum, strony, radia, itd. lub próba zarobku (np. lockerz, takeagift, itd.) oraz kiedy nie łamią regulaminu danego działu.
11. Przed założeniem nowego tematu, upewnij się czy trafia on do właściwego działu – jeżeli nie masz pewności, zapytaj któregoś z moderatorów lub osób z wyższą rangą.
12. Zakładanie tematów, których celem będzie informacja, dlaczego wasz temat został zamknięty bądź usunięty jest zbyteczne – w tym celu możecie zgłosić się do moderatora działu i owa osoba jest zobowiązana do odpowiedzi na wasze pytanie.
13. Zabraniamy usuwania z postów notatek i wpisów kadry zarządzającej.
14. Zabronione jest powtarzanie treści użytkownika z postu poprzedniego. Jeżeli nie masz nic więcej do dodania, lepiej nie pisz nic.
15. Możliwe jest odświeżenie tematu, jeżeli jego ostatni post jest napisany nie później niż 3 miesiące wcześniej i nie wcześniej niż 24 godziny od napisania ostatniego posta w temacie lub jeżeli wasz post wnosi coś sensownego do dyskusji lub może pomóc pytającemu. Odświeżanie tematu sygnalizujemy słowem "odświeżam".
16. Cytowanie dużych wypowiedzi bądź wypowiedzi, w których znajduje się zdjęcie jest niedozwolone.
17. Zabronione jest używanie dużej ilości kolorów, capslocków, pisanie każdego wyrazu z wielkiej litery oraz pisanie wielkich i małych liter na przemian.
18. Zabronione są próby wpływania na decyzję moderatora, tj. pisanie, co dany moderator ma zrobić w danej chwili (chodzi tu o to, żeby nie instruować moderatora i nie pisać: „Zamknij temat”, „Zbanuj go”). Nie jest także wskazane pisanie „Raportuję” – po prostu to zrób, nie musisz nikogo o tym informować.
19. Rozmowy na temat crackowania gier i botów, piractwa, hackingu i crackingu są ogólnie zabronione na naszym forum.
20. Wszelkie tematy, posty, komentarze w profilu, prywatne wiadomości, komentarze galerii łamiące regulamin forum mogą zostać usunięte przez administrację forum.
21. Pisząc nowy post, autor jest zobowiązany do zapoznania się z poprzednimi postami, by wykluczyć możliwość powtórzenia treści poprzedników (jeżeli zaś jest to temat, w którym stron jest dość dużo, zobowiązani jesteście do przeczytania ostatnich 2 stron tematu).
22. Wstawianie odnośników do fałszywych stron (np. Pajacyk -> Bitefight) jest surowo zabronione, tyczy się to zarówno postów, jak i podpisu oraz notek w profilu.
23. Zakazane jest wstawianie emotikonek lub nadmiernych znaków interpunkcji do nazw tematów.
24. Zabronione jest pisanie postów w innym języku niż nasz ojczysty – dozwolone jest to jedynie w powitalni - aczkolwiek nie w stopniu ogólnym.
25. Rozmowy o stronach do zarabiania pieniędzy, zdobywania nagród, między innymi takich jak Lockerz.com są surowo zabronione. Tyczy się to nie tylko zakładania tematów, czy pisania postów, ale również rozmów na ShoutBoxie, reklamie w tytule użytkownika (pod nickiem) oraz profilu, grupie społecznej itd.
§ 4. Kary:
1. Użytkownik, który nie będzie stosował się do regulaminu lub będzie traktował regulamin olewająco, może zostać ukarany ostrzeżeniem lub natychmiastowym banem na konto.
2. Kadra forum ma możliwość wlepienia indywidualnego ostrzeżenia lub ostrzeżenia stałego, w zależności od przewinienia.
3. Użytkownik ma prawo odwołać się od ostrzeżenia w ciągu 3 dni od jego otrzymania . Służy ku temu specjalny dział: Odwołania i pytania
4. Użytkownik umieszczający linki do plików z końcówką exe, scr, zip, rar, bat, com, pif nie mający 30 postów zostanie zbanowany dożywotnio.
5. Użytkownik może zostać zbanowany natychmiastowo, jeżeli szerzy na forum nagminny spam i według moderatora zakłoca to spokój forum.
6. Użytkownik może zostać zbanowany, jeżeli moderator lub inna osoba zarządzająca forum uzna, że jego zachowanie jest destruktywne i powinien stracić dostęp do forum.
7. Użytkownik zostanie natychmiastowo zbanowany, jeżeli będzie próbował podszywać się pod kadrę zarządzającą forum (chodzi tu o nick, obrazki, pisanie w podobnym stylu, naśladownictwo, itd.)
§ 5. Grupy społeczne, notki w profilach:
1. Treść notek do profilu/wiadomości w grupie społecznej, jak i nazwa grupy społecznej nie może naruszać dobra osobistego innych użytkowników, jak również nie może naruszać ogólnie przyjętych zasad kultury i dobrego obyczaju.
2. Każdy użytkownik ma prawo do usunięcia notki/notek w swoim profilu.
3. Zakładanie grupy społecznej, odnoszącej się do innego użytkownika ,bez jego wiedzy jest surowo zabronione i osoba, której to dotyczy, ma prawo zgłosić to administracji w celu usunięcia takowej grupy, zaś autor grupy może otrzymać za to ostrzeżenie.
4. Grupa nie powinna być zakładana w celu atakowania innych ludzi, grup, stowarzyszeń, wyznań i statusu społecznego danej osoby.
§ 6. Inne:
1. Użytkownicy zobowiązani są stosować się do Netykiety.
2. Reklamowanie swoich stron internetowych, portali, for, itp. dozwolone jest jedynie w podpisie. Reklamowanie w postach, notkach do profilu, poprzez ustawienie sobie avatara lub podpisu pod nickiem jest zabronione. Definitywnie zabronione jest wstawianie gdziekolwiek na forum stron, których treść może bezpośrednio zagrażać komputerowi użytkownika lub być wykorzystywana w celach hackingu.
3. Post, temat, prywatna wiadomość, notka w profilu oraz użytkownik, który łamie regulamin forum, mogą zostać zgłoszone poprzez funkcję „Raportuj zły post” lub poprzez wysłanie prywatnej wiadomości do grupy managerów.
4. Do reklamy otsów służy tylko i wyłącznie dział Serwery - wszelkie tematy w innych działach z reklamami swojego OTS’a, będą usuwane, a autor nagradzany ostrzeżeniem.
5. Jakiekolwiek wzmianki o reputacji (wymuszanie, prośby, rozmowa o reputacji) są zabronione i będą traktowane jako próbę nabicia licznika reputacji. Tyczy się to zarówno treści w postach, jak i treści w nadanych punktach reputacji, prywatnych wiadomościach, avatarach lub podpisach.
6. Moderator ma prawo dopisać do postu użytkownika swoją notkę, jeżeli widzi ku temu powód.
7. W szczególnym wypadku, jeżeli kadra zarządzająca osiągnie jednomyślność w związku z daną sytuacją, nie musi powiadamiać nikogo o swojej decyzji.
9. Uprawnienia do wklejania obrazka Tibia.net.pl, informującego o wirusie bądź nie, posiada tylko grupa Support, Moderator, Global moderator oraz Administrator.
9. Kopiowanie treści forum, tj. (nazwy działów i for, opisy działów, grafika forum oraz obrazki rang) jest surowo zabronione.
10. Nakłanianie innych użytkowników do czynienia zła, łamania regulaminu oraz zasad przyjętych na forum, wykorzystywania błędów forum jest surowo zabronione.
11. Używanie notki moderatorskiej jest zabronione. Opcja jest dostępna dla kadry zarządzającej i po dostrzeżeniu delikwenta używającego owej notki, administracja ma prawo nadać użytkownikowi stosowne ostrzeżenie.
12. Rozdawanie podziękowań nie będzie kontrolowane, lecz będą od tego pewne odstępstwa - mianowicie, jest zabronione rozdawanie podziękowań w postach, które są małowartościowe lub bez sensu- rozumiemy, że to do was należy wybór, komu i za co podziękujecie, ale bez żadnej przesady, post musi mieć jakąś wartość. Moderator ma prawo ocenić wartość postu i ewentualnie wyciągnąć wniosek czy podziękowanie, które daliście w owym poście łamie regulamin – możecie jednak rozmawiać z managerami, jeżeli poczujecie się pokrzywdzeni.
§ 7. Regulaminy działów:
1. W większości działów stworzone są indywidualne regulaminy, z którymi trzeba się zapoznać i dostosować się do nich przed stworzeniem nowego tematu bądź napisaniem nowego posta. Spis wszystkich regulaminów działów znajdziesz tutaj.
2. Jeżeli któryś z punktów w regulaminie działu jest sprzeczny z ogólnym regulaminem forum, należy dostosować się do indywidualnego regulaminu w dziale.
§ 8. Dostępne ostrzeżenia:
[Tylko pełnoprawni użytkownicy (z aktywacją e-mailem) mogą widzieć linki.] Kliknij tutaj, aby się zarejestrować.